Honeywell Thor VM2

Kompaktní vozíkový terminál s procesorem Intel Atom s velkým 9.7 palcovým dotykovým displejem, zvýšenou odolností, operačním systémem Windows Embedded nebo Windows CE.

Thor VM2, je kompaktní terminál pro montáž do vozidel s 9.7" XGA dotykovým displejem a řadou multifunkčních kláves. V závislosti na účelu použití může Thor VM2, vybavený procesorem Intel Atom, pracovat pod operačním systémem Windows Embedded Standard 2009 nebo Windows CE 6.0. VM2, který společnost Honewell nazývá „desátou generací vozíkových terminálů“ je blízkým příbuzným modleu Thor VM1, avšak je bez integrované klávesnice a má větší displej. 

Thor VM2 má rozměry 26.9 x 21.3 cm a je něco málo přes 5 cm silný, s hmotností okolo 2.3 kg. Rezistivní obrazovka VM2 má úhlopříčku téměř 25 cm a nabízí XGA rozlišení 1024 x 768 pixelu, což je stejná velikost a rozlišení jako původní Apple iPad. Unikátní vlastností je, že většina na poškození náchylných komponent, jako klávesnice či dotyková obrazovka, jsou uživatelsky vyměnitelné.

VM2 je vybaven procesorem Intel Atom Z530 na frekvenci 1.6 GHz. Tento procesor byl navržen speciálně pro průmyslové a vestavné aplikace (ve srovnání s procesorem Atom N270 a N540, použitých v milionech netbooků) a je použit ve velkém počtu průmyslových tabletů a tabletů pro vertikální trhy a ostatních mobilních terminálech.

Rozhodnutí o koupi terminálů pro montáž do vozidel často podmiňuje schopnost běhu konkrétních aplikací. Vzhledem k tomu, že některé aplikace byly napsány pro Windows CE a jiné zase pro standardní Windows, společnost LXE vytvořila Thor tak, aby byl schopen pracovat pod operačním systémem jak Windows CE 6.0, tak i Windows Embedded Standard 2009. V závislosti na volbě operačního systému může být terminál Thor vybaven pamětí 1 GB RAM a 1 GB Flash (pro Windows CE), nebo 2 GB DDR2 RAM a 4 nebo 8 GB Flash (pro Windows Embedded).

Pokud jde o odolnost, Thor VM2 byl zkonstruován tak, aby odolal typickým podmínkám, které mohou nastat při provozu vozidla. Zařízení má stupeň krytí IP66, což znamená, že je zcela chráněno proti prachu a je schopno odolat také vodě tryskající ze všech směrů. Thor je odolný také vůči vibracím a může pracovat ve velmi širokém rozsahu teplot od -30 °C do 50 °C. Pro použití za velmi nízkých teplot si mohou zákazníci dokonce objednat odmrazování obrazovky. Jak ukazuje obrázek výše, Thor může být namontován různými způsoby prakticky kamkoliv.

Konstruktéři vozidlových terminálů řady Thor vědí, že u některých aplikací stačí dotek, zatímco jiné vyžadují, nebo využijí plnohodnotnou klávesnici. Honeywell Thor VM2 je vhodný pro první případ, zatímco mechanicky téměř identický Thor VM1 najde využití v tom druhém. Jak Thor VM1, tak i VM2 jsou kompatibilní s rychlým uchycením do systému inteligentního doku. 

Thor VM2 zpravidla využívá napájení vozidla (10 až 60 V ss), avšak Honeywell také nabízí externí napájecí zdroj pro střídavé síťové napětí poskytující na výstupu 60 až 150 V stejnosměrných. A protože VM2 je navržen pro práci v systému inteligentního doku s rychlým uchycením, disponuje také interní baterií, která je schopna napájet přístroj po dobu až 30 minut, dokonce i ve velmi chladném počasí. Tak může být bez vypnutí přemístěn do jiného vozidla nebo dokonce provozován po omezenou dobu úplně mimo vozidlo.

Bezdrátové komunikační schopnosti jsou u terminálů montovaných do vozidel stále důležitější a tak komunikační rozhraní terminálu Thor zahrnuje nejen obvyklou Wi-Fi a Bluetooth, ale zákazníci si mohou objednat také interní  modul WWAN Gobi 2000 pro technologický a nezávislý bezdrátový přenos dat (nikoliv však hlasu). Modul Gobi zahrnuje také funkcionalitu asistované GPS.

„Thor“ je název kladivem vybaveného severského božstva, Honeywell Thor VM2 pravděpodobně těží ze spojení LXE Akerstroms Trux (společnost LXE koupila Akerstroms Trux v roce 2008, Honeywell poté koupil společnost LXE v roce 2011), která vyvíjela tablety pro montáž do vozidel zvané Förj a Kärv. Opravdu dobrý rodokmen.

Text přeložen s laskavým svolením RuggedPCReview.com, autor originálu Conrad H. Blickenstorfer

Kontaktní formulář