RFID technologie pomáhají i tam, kde to není na první pohled zřejmé. Jaký prospěch přinesou vašemu podnikání?

Výrobci a provozovatelé skladů chtějí efektivně sledovat příchozí a odchozí zásilky. Maloobchodníci musí sledovat skladové zásoby. Poskytovatelé zdravotních služeb potřebují lokalizovat vybavení a zásoby. RFID technologie dokáže to a mnohem víc… 
 
 
I když si to ani neuvědomujeme, RFID tagy a celá technologie jsou součástí každodenní života. Ať už jíte v restauraci, nakupujete online nebo sledujete fotbal. Přemýšleli jste někdy nad tím, jak RFID technologie pomáhá usnadnit tyto běžné činnosti
 
Například označování ingrediencí pro jídla RFID tagy je zásadní pro “track and trace” (sledování a vyhledávání zboží během cesty různými druhy dopravy a automatizace výměny dat vztahující se k obsahu zásilky), díky kterému jsou zásilky efektivně dopravovány od výrobce do distributorského skladu a následně do restaurace. 
 
Rozsah využití RFID technologie pro usnadnění běžných činností není na první pohled úplně zřejmý. Lze vnímat spíše mobilní zařízení a tablety v rukách skladníků, prodavačů nebo pracovníků ve zdravotnictví. Opravdové jádro technologie, RFID tag, je prakticky neviditelný. A vlastně si ani mnohdy neuvědomujeme, jak jsme na něm závislí.  
 
rfid technologie
 

RFID přináší nový přístup v rámci “track and trace”

 
Na přelomu století byla digitalizace klíčem k optimalizaci podnikání a stále je. I samotná digitalizace se vyvíjí a přináší nové a modernější technologie, aby byly procesy spojené s track and trace stále agilnější a efektivnější.  
 
Primitivní systém papíru a pera obvykle už z firem dávno vymizel a došlo k digitalizaci pracovních toků, které cílí na snadnou přístupnost dat napříč celým podnikem. Jenže pouze RFID technologie dokáže v reálném čase sbírat podrobná data (stav skladových zásob, inventáře majetku, stav na skladě polotovarů, místo výskytu zaměstnanců apod.). 
 
Snímání čárového kódu do jisté míry umí s těmito daty pracovat. RFID však v mnoha případech nabízí lepší rychlost, přesnost, automatizaci a efektivitu. Důkazem je sledování rychlého nástupu RFID v rámci:
  • Výroba. 
  • Přeprava. 
  • Maloobchod. 
  • Zdravotnictví. 
  • Sport. 
Podle průzkumu společnosti Zebra Technologies z roku 2019 využívá 37 % firem RFID technologie. 53 % v brzké budoucnosti plánuje implementaci. 
Drtivá většina firem tak během pár let začne využívat RFID technologie. Firmy, které se trendu nebudou držet, budou mít velký problém s konkurenceschopností
Před investicí do RFID technologie je však nutné provést důkladnou analýzu potřeb. 
 

Měření vlastních potřeb a připravenosti na implementaci RFID technologie

 
Komu se vyplatí využívat RFID technologie? Každému, kdo chce být schopen efektivně sledovat umístění, stav a pohyb skladových zásob, vybavení a personál v reálném čase: 
 
1. Maloobchodníci mohou kdykoliv kontrolovat stav skladových zásob a jejich umístění, což pomáhá eliminovat nedostatek skladových zásob, zlepšovat prodeje a zvyšovat spokojenost zákazníků.
 
2. Poskytovatelé zdravotnických služeb snadno vyhledají zásadní vybavení pro testování a péči o pacienty během několika sekund.
 
3. Aerolinky lehce kontrolují záchranné vesty, jídlo pro cestující a další položky ke zlepšení letových příprav.
 
4. Výrobci účinně sledují stav zásob dílů, jejich pohyb celým výrobním procesem od skladového místa pro zabalení a expedici po výrobu s cílem úspory času a zlepšení kontroly kvality. 
 
5. Poskytovatelé přepravních, logistických a poštovních služeb sledují všechny procesy a manipulaci se zásilkami v reálném čase, což jim dovoluje pružně reagovat na vzniklé situace.
 
6. IT firmy mohou sledovat vybavení v serverových halách a velínech systémových operací za účelem eliminace ztraceného nebo porušeného vybavení.
 
7. Automatická identifikace vozidel je také přínosná pro elektronický výběr mýtného, monitorování zatížení a využití dálnic a pro sledování servisu, stavu paliva nebo technického stavu vozidel.
 
rfid technologie
 

Stále si nejste jistí, jestli se vám investice do RFID technologie vyplatí? Odpovězte si na tyto otázky: 

  • Přicházíte o příležitosti, jak zlepšit prodeje nebo výrobu, protože zaměstnanci nemají přehled o skladových zásobách a o tom, kde se nachází majetek a vybavení?
  • Jsou zdroje (zaměstnanci, materiál, nástroje) plně využité? Nebo zaměstnanci plýtvají časem, když se snaží vyhledat položky/nástroje a řeší zbytečné systémové chyby?
  • Máte vyšší náklady kvůli nutnosti dodávání mimořádných materiálů, nástrojů, přepravy nebo lidských zdrojů?
  • Řeší vaše konkurence takové potíže narozdíl od vás úspěšně? Ztrácíte krok s konkurencí?
Odpověděli jste kladně na kteroukoli z výše uvedených otázek? Pravá chvíle o zavedení RFID technologie minimálně uvažovat. 
 

Řádná implementace RFID technologie vyžaduje plánování, testování a hlavně individuální přístup  

 
Někteří průmysloví analytici a vizionáři vnímají RFID jako technologii, která během zavádění narušuje chod firmy. Pokud se implementace vezme za špatný konec, může se tak stát. 
 
Jestliže se implementace ujmou odborníci, přechod na RFID procesy ve firmě výrazně neomezí. Vše je nutné probrat důkladně od fáze plánování, testování až po  zavádění a koordinaci napříč celým podnikem
 
Důležité jsou například konzultace s odděleními zodpovědnými za nákupy, dodavatelskými řetězci, s provozem obchodu nebo prodejci. Zcela zásadní je ovšem komunikace jak s dodavateli, tak v rámci firmy. Jedině tak dojde k rychlému a efektivnímu přijetí RFID technologie a ke kladnému vlivu na ROI. Například školení o RFID může zásadně pomoci zaměstnancům plně tuto technologii přijmout.
 

Standardní strategie implementace RFID technologie neexistuje. Ideální je vždy řešení na míru

 
Pokud vám někdo slibuje, jak je zavedení RFID jednoduché, protože to firma dělala už mnohokrát, nenechte se zmást. Každá implementace je jiná a neexistuje jedno „nejlepší“ RFID řešení pro všechny organizace
 
Najděte si strategického technologického partnera, který vám může pomoci načrtnout postupný inovační plán, jak efektivně vyřešit vaše výzvy a dosáhnout vašich cílů bez zbytečného rizika. Také vám může pomoci sledovat a měřit jeho používání a efektivitu a pomoci s případnou optimalizací.
 

Spolehněte se při implementaci RFID technologie na ESP. V oboru se pohybujeme víc než 20 let a máme zkušenosti odborníků na RFID, kteří byli u největších světových implementací ve všech odvětví. Vyplňte kontaktní formulář 

Kontaktní formulář

Vyplněním Vašich osobních údajů se ESP holding a.s., se sídlem U Ráje 449, 40321 Ústí nad Labem, IČ 27261387, stane správcem Vašich osobních údajů. Z právního titulu souhlasu evidujeme Email, Jméno, Příjmení, Telefon, do odvolání souhlasu. Tyto údaje zpracováváme za účelem vyřízení dotazu nebo poptávky. Podrobné informace zde