Zavedení RFID technologie do hematologického centra ÚHKT pro sledování prádla a automatickou přípravu podkladů pro fakturaci za praní pro prádelnu.

O ZÁKAZNÍKOVI

ÚHKT je největší hematologické centrum v Česku a už více než 70 let tu je pro všechny, kteří potřebují specializovanou léčbu. Tvoří ho totiž nejen špičkoví lékaři, ale také tým 80 vědců, kteří pátrají po tom, proč vůbec poruchy krvetvorby v těle vznikají a jak je co nejúčinněji napravit. Se svými výsledky patří k nejlepším v oboru.

 

Stav před implementací RFID technologie

Před zavedením RFID technologie bylo sledování a správa prádla v hematologickém centru časově náročným a neefektivním procesem. Veškerá kontrola probíhala manuálně. Původní systém zpomaloval provoz, zvyšoval chybovost a vyžadoval neustálou kontrolu, jestli se prádlo vrátilo po vyprání v požadovaném čase. Nedostatek přesné evidence navíc často vedl ke ztrátám a k nutnosti opakovaných kontrol.

Cíle projektu

  • Eliminovat ruční kontrolu a přepočítávání prádla.
  • Evidovat, jaké prádlo podle typu patří jakému zaměstnanci, případně jakému oddělení podle typu prádla (načítání mobilním terminálem s příslušnou volbou) včetně historie položek zaměstnance.
  • Automatizovat vyhodnocení včasného navrácení prádla po jeho vyprání.
  • Automatizovat přípravu podkladů pro fakturaci za praní pro prádelnu.

Nasazení komplexního RFID řešení

Prvním krokem bylo označení veškerého prádla speciálními laundry RFID UHF tagy, které mají takové vlastnosti, aby vydržely každý jednotlivý krok pracího cyklu bez rizika poškození. Následně byly jednotlivé úseky vybaveny mobilními čtečkami RFID UHF pro kontrolu oběhu prádla. Sběrné místo špinavého prádla bylo vybaveno stacionární RFID UHF čtečkou, která kontroluje obsah místa.

Celý systém je spravován v desktopové aplikaci. Ta je vybavena reportovacími nástroji, které hlídají dobu praní jednotlivých kusů prádla a slouží tak i jako zdroj pro tvorbu podkladů pro fakturaci.

Benefity zavedení RFID řešení

  • Výrazné zpřesnění pohledu na to, kde a jak se pohybuje prádlo mezi nemocnicí a poskytovatelem služeb.
  • Zjednodušení identifikace jednotlivých kusů prádla a jejich příslušnosti jednotlivým oddělením.
  • Automatizace a zpřesnění vytváření podkladů pro fakturaci služeb, které byly do té doby vedeny pouze formou papírových seznamů.
  • Minimalizace ztrát prádla.
  • Snížení pracnosti přípravy podkladů pro provádění a kontrolu fakturace za poskytované služby praní prádla.